YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ VE KUZEY ÇEVRE OTOYOLU İŞLETMESİ

0850 502 71 00

YAPIM SÜRECİ

IC İçtaş – Astaldi JV  (ICA) tarafından, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu projesi kapsamında, İstanbul Boğazı’na yapılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü taşımacılığın ve ticaretin geleceği olarak görülüyor.

İlklerin Köprüsü

1973 yılında faaliyete geçen Boğaziçi Köprüsü ve 1988 yılında tamamlanan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden uzun yıllar sonra İstanbul Boğazı’na yapılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, “ilklerin köprüsü” olarak adlandırılıyor.
 
59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsünün bir başka ilki ise 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olması.
Çağdaş Türkiye’nin simgelerinden olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün konsept tasarımı,  “Fransız köprü üstadı” olarak nitelendirilen yapı mühendisi Michel Virlogeux ile İsviçreli T-Engineering firması tarafından birlikte yapıldı. Avrupa’nın en uzun köprülerinden olan Vasco da Gama ve Seine Nehri üzerinde kurulu olan Normandiya köprüleri de Virlogeux’nun imzasını taşıyor.

Otoyol güzergahında 2 önemli tünel

Odayeri – Paşaköy arasında yer alan Kuzey Çevre Otoyolu, kesit alanı olarak Avrupa'nın en geniş kazı alanına sahip Riva Tüneli ile 22 metre çapı ve 236 metrekare kazı alanıyla Türkiye ve Avrupa'nın en geniş tüneli olma özelliğine sahip Çamlık Tüneli’ni güzergahında barındırıyor. 
Otoyolda 28 kavşak ve kavşaklara bağlı bağlantı yolları, 72 viyadük, 4 otoyol tüneli ve 2 demiryolu tüneli bulunuyor.

 

Yapım sürecine ilişkin detaylı teknik bilgilere ve fotoğraflara www.3kopru.com web sitesinden ulaşabilirsiniz.